dogu ekspresi

Doğu Ekspresi hakkında bildiklerinizi ve diğer bloklarda okuduklarınızı tamamen unutun hepside abartılmış gerçek dışılıktan bir tık ötededir, çünkü çoğu blok ve web sitelerinden trende yemek yok, ieçecek yok, trene mutlaka kettle götürün (su ve çay) ısıtmak için, Kars çok soğuk battaniye alın vs vs bunların hepsi düpedüz saçmalk ve şehir efranesidir. Şimdi size birazda gerçeklerden bahsedelim en baştan iki amatör gezgin olarak karı koca nasıl karsa doğu ekspresi ile yolculuk yapılır A'dan Z'ye herşeyi anlatmaya çalışacağım...

Öncelikle bu geziye çıkmamızda bir amaç yoktu taki youtube kanalından tavuk yemeği tariflerine bakarken kaz eti tarifine geçti kanal ve en üzel kaz etinin Kars ilimizde olguğunu öğrenerek Google amcaya Karsa nasıl gidilir yazınca "Doğu Ekspresi" siteleri ile karşılaşıp sizler gibi diğer saçma sapan blokları okuyarak biletlerimizi aldık Öncelikle Rotamız şu oldu THY ile gidiş dönüş Ucak biletimizi Ekonomik Promosyon biletleri olarak aldık (240TL) daha sonrasında tren biletlerimizide aldık sakın ola şuna inanmayın yataklı vagondan alın denmesine inanmayın biz koltuklu vagondan aldık her koltuk 360 derece dönebiliyor eşimle arka arkaya koltuk alıp eşimin koltuğunu tersine döndürüp küçük bir yatak elde ettik bizi gören diğer yolcularda aynı şeyi yaptılar.

Sakın ola trende kahve yaparız çay içeriz diye elektrikli ısıtıcı götürmeyin çünkü trenin o vagonun elektrik şalterini attırırsınız ve elektrik şalteri trenin altında olduğu için ancak tren kars'a varınca tamiri olacaktır hiç bir makinist tren hareket halinde iken trenin altına girecek kadar aptal değildir heleki sizin 2tl çay prası vermeyipte çay yapmak isteğiniz için :) Trende 12nci Vagon Yemekli Vagondur ve Resturant değil bir Cafe Resturanttır yani hem çay içip hemde yemek yiyebilir yada hiç birşey yiyip içmedende arkadaşlarınızla oturabileceğiniz bir alandır ki gerek Garsonları gerekse diğer görevliler çok çok iyiler ve her türlü isteğinizi canla başkla yapmaya çalışıyorlar ve trende yemek yok diyenler sanırım trende portakallı ördek, somon füme veya istakoz beklediler onlara göre trende yemek yok doğrudur ama biz normal insanlara göre ki biz trende et döenr ve tavuk şiş ile şakşuka, barbunya plaki ve çorba yedik karnımızda 35tl'ye doydu fiyatlara gelince çay 2TL, Kahve 3TL, Barbunya plaki 5,50TL, tavuk şiş 13,50TL vs

Uçakla İstanbul dan Ankaraya gidiş için Sabiha Gökçen Havaalanını tercih edin fiyatlar %50 daha ucuz İstanbul-Ankara ve 3 gün sonrada Ankara-İstanbul iki kişi Gidiş-Dönüş 241TL. Ankaraya indiğiniz zaman Belko tur otobüsü havaalanının çıkış kapısından sizi alıp Ankara tren garına götürüyor şubat 2018 fiyatı kişi başına 11TL. Tren garında inince tavsiyem tren garının önündeki Gençlik parkının içinden geçerek Anıt kabire gidip aynı yoldanda gerii dönebilirsiniz dönüş yolunda sağınızda Migros market kalacak buradan abur cubur ve sigara içenler sigara ve alköl alabilirler trende alköl, sigara ve cips yok lütfen abartı yiyecek almayın alayı çöpe gidecek kullanamayacaksınız bile ve ikinci en önemli tavsiyem Ankarayı gezmeyi unutun Ankara medeniyetler başkenti diye bilinirdi ya unutun onu ankara yobazlar başkenti olmuş size sanki anasına sövmüşsünüz gibi bakıp kıllığına kavga çıkartmaya çalışan insancıklarla dolu kızından erkeğine çocuklara kadar bu böyle bizde zorlandığımız için polise adres sorduk nasıl gideriz diye sanki anasına küfretmişiz gibi ters ters bakıp küfür ederek başımızdan sağdı ve arkamızdanda gülerek konuştular biz yine kendimizde suş arayarak başkasına sorduk bıcak çektiler tabi bendede şalterler attı eşim zor tuttu ankarada katil olacaktım en iyisi bir yerde kaybolduysanız navigasyonu açık insanlara bakmayın yere bakın yoksa başınızı her an derde sokarsınız zaten anıt kabir harici birsey yok orda...

Tren ankara garından kalkmıyor öncelikle bunu söyleyim eğerki bir seçim, genel kurul toplantısı veya bir parti oylaması var ise ki nerdeyse her ay varmış ee kim daha çok para kazancak diye kendi aralarında pastayı (ülkeyi) bölüştürüyorlar neyse tren için son 2 saat kala tren istasyonu solunuzda kalacak şekilde çıkıp arabaların geldiği istikamette ilerleyin sağınızda gösteri merkezi kalacak ileride bir üst geçit göreceksiniz üst geçitin sol kısmından ilerleyin bir dört yola geleceksiniz köprünün altından sağdan E5 e çıkıp 15 dakika elinizde valizlerle Aski binasına doğru ilerleyeceksiniz ordan TCDD'nin otobüsleri sizi ücretsiz olarak alıp trene götürecekler 1 saatlik yolculuk yapacaksınız

Trene bindikten sonrası spontone gelişecek ama tren gidişte en fazla 82kmhz görecek genelde ağır ağır gidiyor dönüşte ise 106 kmhz yi gördük zaten gidiş daha zevkli tren %80 genç %10 genç kalmaya çalışan orta yaş grubu %10 halk oluşturuyor genelde gidiş çok curcuna vede eğlenceli geçiyor, trende sigara içilmiyor ama içersenizde ceza kesmiyorlar uyarıyorlar sadece tuvalette içebilirsiniz cam hep acık, mutlaka yanınızda bayanlar için tuvalet örtüsü ve ıslak mendil bulundurun tuvaletler ortak kullanımdır çok temiz olmasını beklemeyin.

Kars ilimiz bunun için ayrı bir yazı yazmak lazım Sarıkamışda trene Kars valisi ve delegesi ile Kars'ın aşık ozanları ellerinde çiçekler ve Biz boyunlarındaki atkıları aldık çeşitli hediyeler ile biniyorlar önce her vagonu tek tek gezip Kars'a hoş geldiniz diyip herkeze çiçek veriyorlar sonra yemekhane vagonunda Karsın ünlü alık ozanlarından atışmaları dinliyorsunuz bununlada bitmiyor Kars tren garına varınca sizleri 1000 kişilik sıcak çorba, Kars helvası bekliyor olacak davullu zurnalı hatta gideceğiniz yerede ücretsiz olarak servis kaldırıyorlar zaten Kars ilimizdeki gerek esnaf, gerek insanları gerekse bu işten ekmek kazanan taxiclier gibi esnaflar diğer illerdeki gibi paranız kadar muhamele yapmıyor herşey oranın halkına ne kadarsa sizede o kadar mantığı ile çok sıcak kanlılar hatta biz sabahın 6sında taxiciye şaka yaptık tren garına vardığımızda abi paramız kalmadıki dedik adam cebinden 50TL çıkarttı yolda lazım olur dedi :) tabikide taxiciye bunun bir şaka olduğunu söyleyerek parasını ödedik 15TL kaldığımız otel çarşıda olduğu için 10 dakikada gittik Kars hem gezilecek çok yeri var hem esnafları cok iyi niyetliler sizi üzmüyorlar hemde ucuzlar eşimle ben güngör otelde kaldık Kars çarşı caddesi Vakıfbank sokağında double otel odası sabah organik Kars kahvaltısı ile iki kişi 150TL. hemen yan tarafında bulunan geleneksel Kars peynir evlerinden birisine girdik ordada Bir sucuk, 2kg. Dana Kaymağından yapılma saf Tereyağ, 2Kg. Küflü çilçil peyniri ve 1,5Kg. 2 yıllık Kars Kaşarı aldık toplam maliyet 175TL. İstanbulda bunların sahtesini bu fiyatın iki misline alırsınız ki Sucuk 1250gr :))) tam benlik. Karsda meşhur Kaz Evi yine Kars çarşı caddesinde Vakıfbakı geçince ilk trafik ışıklarından sağa dönüp 300 metre ilerleyinde yolun sonunda solda kalacak zaten o yol Kars kalesine çıkıyor Kars Kaz Evi fiyatlarına gelince öyle ucuk kaçık bir yer değil ve resturant 5 yıldızlı bir yer içeri girince eyvah yandık fiyatlardan demeyin yediklerimiz şöyle Kaz eti suyunda pişirilmiş özerl Bulgur pilavı üstünde kemiksiz Kaz eti eşime ve bana birde ortaya ismini pek hatırlamadığım eşimin sevdiği benimde pek sevmediğim Sıcak bir meze geldi bulgurdan yapılıyormuş birde ev baklavası, kola, ayran iki kişi 100TL ödedik yemek öncesi ikram olarak gelen orjinal Kars tereyağı ve pide bence yemekten daha güzeldi birde yemekten sonra verikleri sınırsız çay hayatımda içtiğim en güzel çaydı kesinlikle Kars esnafına ve halkına ayrıca teşekkür ederiz kesinlikle bir daha geleceğiz...